• Rozporządzenie (o tym, że egzaminów mogą pilnować np. katecheci - red.) jest zgodne z prawem. Egzaminy przebiegają spokojnie. Jeśli chodzi o egzaminy po ósmej klasie mamy nadzieję, że nauczyciele będą przy nich. Jesteśmy gotowi do ich przeprowadzenia - uważa szefowa MEN.

    Podobny obraz

    Anna Zalewska została zapytana o pomysł niektórych samorządów, które chcą wypłacać nauczycielom wynagrodzenie za dni, w których trwa strajk. - Odwołuje do informacji Regionalnej Izby Obrachunkowej, która wypowiedziała się jednoznacznie. Wynagrodzenie za czas strajku się nie należy. Żadnych zawirowań nie ma - podkreśliła minister. - Wszystko odbyło się zgodnie z prawem. Nie ma powodów, by zmieniać cokolwiek w kalendarzu szkolnym. Chcemy, by uczniowie dostali w odpowiedni czasie wyniki egzaminów, świadectwa i uczestniczyć w rekrutacji. Chcemy też, by dzieci miały czas wyjechać na wakacje


    votre commentaire
  • wyjeżdżając do Wlk Brytanii, też myślałam, że to potęga gospodarcza. A co za tym idzie, że także zwykli ludzie żyją na jakimś niewyobrażalnym poziomie. I co zobaczyłam? brud, smród i ubóstwo. Bez kitu nie licząc tego, że akurat na jedzenie wystarcza każdemu nawet tym co nic nie robią. Za to jeźdżą starymi struclami i gnieżdżą się po 6 lub więcej w jednym mieszkaniu razem z polakami, rumunami, litwinami i bułgarami. Oczywiście są także ludzie bogaci ale stanowią 10% społeczeństwa czyli tak jak wszędzie również w Polsce. Koniec końców 90% brytyjczyków to biedaki których nawet na ogrzewanie nie stać. Ciekawe jest to, ze kudlaty Johnson naprawde mysli ze UK jest w pozycji stawiac warunki :-). Od momentu rozpoczecia kampani referendalnej do teraz nie zalapal ze spora czesc brytyjskiej gospodarki dziala tylko i wylacznie dzieki Uni. N.p. rolnicy, wielu z nich leci na dotacjach, te sie skoncza po wyjsciu a brytyjski rzad wlasnych nie przewidzial, tak samo jak dotacje skonczy sie tania sila robocza. Niestety przy pracach rolnych sie malo sie placi i tubylcy nie sa sklonni za te stawki zapyziac. Przemyslu UK juz prawie nie  pogotowie kanalizacyjne   ma, ale na to co zostalo cla niekoniecznie sa pozytywne. Banki juz dzien po referendum zaczely uciekac z UK, a to prawie 10% BiP. Mogą mieć przez kilka lat kłopoty....W swoich dziejach radzili sobie jednak Anglicy z ogromnymi problemami: m.in. dali łupnia połowie Europy pod przewodem Napoleona Bonapartego..... UNIA, Bruksela, Merkel, tego się boją - A co będzie jak się okaże, że po wyjściu oficjalnie WB z Unii, Stopa życiowa zacznie się u Nich poprawiać a wszystko będą robić, żeby pokazać to wobec swoich obywateli - Czyli okaże się że lepiej bez Unii - Jaka reakcja będzie Krajów Starej Unii - Bo na razie się bogacą na taniej sile roboczej z takich krajów jak np. Polska a będą mogli zatrudniać jeszcze tańszą siłę roboczą z Ukrainy, Rosji, Białorusi - Teraz tylko inaczej się nazywa, kiedyś był kolonializm a teraz jest imigracja, tak czy inaczej tania siła robocza Brytole się powoli rozpadają. Szkoci chcą też do Unii i głosowali za tym. Życzę Angolom, by Teraz Irlandia, potem Szkocja, która głosowała za pozostaniem w UE. Życzę Angolom, by sami zostali z ręką w nocniku, jak chcą tak usilnie rozwalić jedność Europy, jako przeciwwagi dla USA i Tygrysów azjatyckich. Doprawdy to są ludzie bez wyobraźni, bez odpowiedzialności za swoje decyzje. Brytyjczycy zostali oszukani w sprawie Brexitu a May która była ministrem zagranicznym sama była przeciwko wyjściu z Uni ale korytko premiera jest kuszące pod wieloma osobistymi korzysciami , więc ,,chorągiewka" zmieniła kierunek  koniecznie. May prowadzi UK poprzez ugodowe, lagodne wyjscie (poniewaz nie byla i nie jest zwolenniczka wyjscia). Dlatego tez zwolennicy Brexitu zaczeli ja opuszczac poczawszy od Borysa. prosze troche poczytac

     

     


    votre commentaire
  • UK - jak pokazuje historia, to najwierniejszy i najuczciwszy sojusznik Polski - nigdy nie opusci w biedzie swojego nowego strategicznego sojusznika jakim od 3 lat jest dla nich Polska pierwszej też gdzie ustalano nasze granice gdy Anglia walczyła o silne Niemcy (tak przeciw Francji) i niedospaliśmy Gdańska, Warmii i Mazur oraz górnego i cieszyńskiego śląska Brytyjczycy zostali oszukani w sprawie Brexitu a May która była ministrem zagranicznym sama była przeciwko wyjściu z Uni ale korytko premiera jest kuszące pod wieloma osobistymi korzysciami , więc ,,chorągiewka" zmieniła kierunek . May prowadzi UK poprzez ugodowe, lagodne wyjscie (poniewaz nie byla i nie jest zwolenniczka wyjscia). Dlatego tez zwolennicy Brexitu zaczeli ja opuszczac poczawszy od Borysa. prosze troche poczytac wiesz ile Niemcy sprzedaja samochodow w Uk (ponad 2 mil nowych samochodow jest sprzedawanych rocznie, w Polsce ok 400tys i maly procent z wyzszej polki) ....ile wina, serow itd idzie do nich z Francji...Hiszpani.... UE ma taki sam albo i wiekszy interes utrzymac rynek z UK....... co to za gadka zula blokowego...... wypad, zamknac granice i juz.. nteres narodowy Wielkiej Brytanii ? A dlaczego nie zgodnie z interesem krajów UE ! W WB głosowali dorośli, nie małe dzieci ! nie podoba się ? To bye, bye...na swoja wysepkę ! Wpakowali się w niezłe szambo Gdzie ci Farage,Camerom,Johnson? namieszali i poszli w krzaki a May dalej tnie głupa ,dla dobra partii a rachunek zapłacą obywatele. Młodszemu pokoleniu przypominam , że Anglicy za polskie wojsko (lotnictwo) utworzone w ramach RAFU i walczące w obronie Anglików wymusili wypłacenie przez Polskę co do funta za wszystkie koszty związane z Polskimi dywizjami lotniczymi utworzonymi W Anglii. to mimo wszystko za umundurowanie , wyżywienie i sprzęt zapłacić trzeba byo - oni mówię że się ne prosili o pomoc a reszta świata te walczyła ponosząc wydatki i do dzisiaj z tego powodu nie jeczą . a dać im odejść , zerwać wszelkie umowy jak z obcym krajem (np. Mozambik Erytrea itp.) nalożyć normalne cła na wszelki handel, traktować jak zwykłego konkurenta i musi ta zarozumiała wysepka pójść na dno !


    votre commentaire
  • Przekrój 4mm^2 dla 1 fazy oznacza maksymalne zabezpieczenie przedlicznikowe 25A, bo dla 3 faz byłoby to 20A. 

    Skoro masz 3 żyły to zapomnij o prądzie 3-fazowym, bo musiałby być przewód 5x4mm^2. 

    Z jednostki wewnętrznej wydłubałem elektronikę sterującą z trzema czujnikami temperatury 1 temperatura wyj za skraplaczem , 2 temp.wejścia gazu na skraplacz 

    3 temp.powietrza -tutaj musiałem zmienic czujnik z ntc 10kom. na 20 kom. by móc podłączy go do rury zasilania C.O . 

    By oszuka procesor że silnik dmuchawy wewnę trznej pracuje potrzebny był generator na ne555 o częstotliwości 200hz.

    Jest to idealny przykład czego nie warto robić przy remoncie. 

    Różnica w kosztach między przewodem 3, a 5 żyłowym jest niewielka, tak samo jak między przekrojem 4mm^2, a 6mm^2. 

    Podczas remontu ktoś chciał zaoszczędzić parę złotych i automatycznie zamyka to drogę na większą moc umowną i na prąd 3 fazowy. W obecnej sytuacji oznaczałoby to nowy remont, kucie i prowadzenie nowego przewodu, czyli koszty wielokrotnie większe niż, gdyby od razu zainwestowano w lepszy awarie wodociągowe przewód z rezerwą na przyszłość. 

    1500W to ok. 6,5A, więc na 2 grzejniki daje to łącznie 13A. 

    Mając zabezpieczenie przedlicznikowe 25A to zostaje Ci rezerwa na odpalenie czajnika elektrycznego na herbatę ale patrząc po bezpiecznikach masz tam bojler do c.w.u., więc w niesprzyjających okolicznościach masz szansę na wyskakujące zabezpieczenie przedlicznikowe z powodu przeciążenia. Choć masz tam różnicówkę P312 zintegrowaną z zabezpieczeniem nadprądowym 25A, więc ona powinna pierwsza wybijać, chyba, że jako zabezpieczenie przedlicznikowe masz 20A to najpierw będzie wybijać przy liczniku.


    votre commentaire
  • Nie mam pewności, ale moc przyłączeniowa instalacji jednofazowej to nie więcej niż 5 kW natomiast trójfazowej to nie mniej niż 13 kW. Z tym, że w starych kamienicach może być konieczność "pociągnięcia" nowej instalacji od rozdzielni. Mogą też być problemy z "uziemieniem". Pierwsze słyszę o takich limitach. 

    U siebie mam 3 fazy i umowę na 9kW z zabezpieczeniami przedlicznikowymi 3x 20A. 

    Maksymalne możliwe zabezpieczenie przedlicznikowe to 63A ale to raczej jak masz gospodarstwo rolne, bo w kamienicy to przesada. 

    Zabezpieczenie 20-25A w mieszkaniu uznaję za standard ale jeśli w kamienicy był remont instalacji elektrycznej i jest ona przystosowana do większych mocy to nie powinno być problemu z zamówieniem odpowiedniej w ZE. 

    Tylko kiedyś całe mieszkania mogły mieć bezpieczniki po 10A i aluminiowe przewody w metalowych rurkach. Jeśli dany lokal nie miał generalnego remontu instalacji elektrycznej i nie ma dostosowanego pionu lokatorskiego do większego poboru energii to kicha. Zabezpieczenie przedlicznikowe jest uzależnione od tzw. mocy umownej jaką masz ustaloną z Zakładem Energetycznym. 

    Natomiast maksymalna teoretyczna moc umowna zależy od okablowania jakie masz poprowadzone jako tzw. przyłącze z rozdzielni głównej do Twojego lokalu i Twojej skrzynki rozdzielczej z licznikiem. 

    Jeśli masz przewody o zbyt małym przekroju to nawet jakbyś chciał to nie da rady zwiększyć mocy umownej z powodu braku możliwości technicznych. 

    Dlatego ja uważam, że w mieszkaniu przyłącze 5x10mm^2 powinno być standardem, choć jak ktoś chciałby mieć przepływowy elektryczny podgrzewacz wody, elektryczną kuchenkę itp. to lepiej założyć 5x16mm^2, bo to koszt jednorazowy i mamy spokój do końca życia o ile lokal jest nasz, właśnościowy.


    votre commentaire



    Suivre le flux RSS des articles
    Suivre le flux RSS des commentaires