• pompa

    Zastanawiam się czy można dać pompę głębinową do studni kompanej na 6m Czy jest to możliwe i rozsądne. Nie chciałbym mieć hydrofou w domu bo przyznam się że mam b. mało miejsca a piwnicy nie mam. Istnieje hydrofor firmy "GRUNDFOS" w wersji z falownikiem ktory cisnienie reguluje poprzez zmiane predkosci obrotowej pompy i posiada tylko 5 l zbiornik wyrownawczy. Taki maly hyfrofor zmiesci sie w szafce pod zlewozmywakiem. Taki hydrofor głośno pracuje? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem jest też pompa głębinowa z falownikiem? żeby mieć mniejszy zbiornik? Obawiam się, że nie ma w tym przypadku idealnego rozwiązania. 

    Znalezione obrazy dla zapytania domy modułowe

    Hydrofor w kuchni będzie źródłem hałasu, a w studni kopanej szybciej ulegnie zniszczeniu. Proponuję jeszcze rozważyć wykonanie dodatkowej studni betonowej lub tworzywowej na odcinku od studni kopanej do domu i tam zamontować hydrofor (będzie tam mniejsza wilgotność niż w studni głębinowej). Niestety to rozwiązanie będzie najdroższe, ale też nie idealne. A może jest w pobliżu jakiś budynek gospodarczy (uwaga na mróz). zawsze miałem pompę pobierającą wodę ze studni kopanej. Była ona wkładana do studni tylko na czas pompowania wody, później wyciągana. Teraz się zepsuła i trzeba ją wymienić. Potrzebuję rady, jaką pompę należy zakupić. Uproszczony schemat instalacji zamieszczam poniżej:  Jest tam wiele przydatnych informacji odnoście doboru pomp. Ja przed kupnem pompy do studni korzystałem z ich porad. Jasno i rzetelnie opisują  http://naprawa-kanalizacji.pl  parametry pomp i ich zastosowanie.

    Pompa glebinowa i tak wymaga zbiornika, ta w wersji z falownikiem "pojdzie" z zbiornikiem 5l, taka "zwykla" potrzebuje zbiornika 20....100l (im wiekszy tym lepiej - pompa zadziej sie wlacza i wylacza co zmniejsza zuzycie energii (najwiekszy pobor jest przy rozruchu)i wydluza zywotnosc pompy i wylacznika cisnieniowego) Moim zdaniem najlepsza będzie pompa głębinowa dambat, bo ona świetnie spisuje się w domach jednorodzinnych i gospodarstwach rolnych. Jest wytrzymała i nie niszczy się szybko - po prostu spełnia swoje zadanie tak jak należy. Tutaj na stronie masz całą rozpiskę tych produktów

    Pompa glebinowa moze byc uzyta w studni kopanej, bobrze jest studnie przed jej instalacja oczyscic i dac nowy filtr zwirowy na dnie. Pompe zawiesic ok. 1 m nad dnem studni .Lepiej zastosowac pompe glebinowa z zbiornikiem w kuchni - urzadzenie w studni musi byc zanuzeniowe - hydrofor umieszczony na polce w studni szybko zostanie zniszczony - zbyt duza wilgotnosc, a sam hydrofor nie jest na tyle szczelny zeby para nie wykraplala sie w wylaczniku cisnieniowym i silniku.

    Pompa glebinowa jest 2....4 razy drozsza niz hydrofor, nie warto kupowac takiej z marketu made in china gdyz taka ledwo przetrwa okres gwarancji.


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :